۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۰, سه‌شنبه

Character Entities

در استاندارد اچتمل گروهی از نويسه ها (Character) دارای معنی خاصی بوده ( مثلا نويسه < شروع يک تگ و نويسه > انتهای يک تگ را نشان ميدهد. ) و برای نمايش آنها در صفحاتتان مستقيما قابل مصرف نميباشند. در اين فصل با فهرست اين نويسه ها آشنا شده و نحوه درج آنها را با کمک Character Entities فرا خواهيد گرفت.

Character Entities
در اچتمل بعضی از نويسه ها دارای معنی خاصی بوده و برای نمايش آنها در صفحاتتان بايد از برابرهای خاصی استفاده کنيد. يک character entities از سه قسمت تشکيل ميشود:

1- نويسه ampersand (&)
2- نام entity يا نويسه # و سپس شماره عددی entity
3 - و نهايتا نويسه semicolon (;)
برای مثال برای نمايش نويسه > دو روش وجود دارد، میتوانید از &lt; يا از &#60; استفاده کنيد. در اين مثال lt نام entity و 60 شماره عددی آن ميباشد.
مزيت استفاده از نام entity در مقابل استفاده از شماره عددی آن سهولت يادآوری آن از روی نامش ميباشد و عيب آن اين است که تمامی مرورگرها نام گذاريهای موجود برای Entity ها را قبول ندارند ولی در عوض همگی شماره های عددی entity ها را بخوبی ميشناسند. توجه داشته باشيد که entity ها به کوچک و بزرگي حروف حساس هستند و در واقع Case Sensitive ميباشند.
پر کاربردترين character entity ها در اچتمل، نويسه فاصله يا Space يا Blank ميباشد و نام رسمی آن non-breaking space ميباشد. همانطور که ميدانيد مرورگرها فاصله های اضافی در متن را در نظر نگرفته (truncate spaces) و مثلا از 10 نويسه فاصله، 9 تای آنرا ناديده ميگيرند و برای نمايش فاصله های اضافی بايد از &nbsp; استفاده کنيد.

فهرست پرکاربردترين Character Entities ها

Result (نمايش) Description (شرح) Entity Name (نام) Entity Number (شماره عددی)
  non-breaking space &nbsp; &#160;
< less than &lt; &#60;
> greater than &gt; &#62;
& ampersand &amp; &#38;
" quotation mark &quot; &#34;
' apostrophe    &#39;
چند Character Entitie با کاربردهای کمتر
Result Description Entity Name Entity Number
¢ cent &cent; &#162;
£ pound &pound; &#163;
¥ yen &yen; &#165;
§ section &sect; &#167;
© copyright &copy; &#169;
® registered trademark &reg; &#174;
× multiplication &times; &#215;
÷ division &divide; &#247;

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر